Friday, May 21, 2010

Mengidam buah delima...

Ari ni ummi nk cite pasal keinginan ummi nk makan buah delima...huhuh...ummi nk kata suke sgt buah ni xjugak...tp ntah nape sejak ngandung teringin lak...nk2 sejak tau khasiat buah delima kalau ummi praktikkan makan dgn kerap... Kulit baby akan jd putih merah bak warna delima...kemudian dia leh menambah darah bg sape2 yg ada masalah Hb mase pregnant...dan mcm2 lg laa...

So..lame gak la ummi dgn abi mencari buah ni..kadang2 kesian kt abi,tp abi layankan jugak keinginan ummi tu...pergi Jaya Jusco...NSK...Carrefour...Tesco...sume xjumpe...sampai ari Selasa ari tu..kawan ummi dalam facebook group Hospital Bersalin..Fida jamat....dia ckp sebiji harga Rm5.90....thanks sgt2 kt kwn ummi ni..sbb pasal dia la abi dpt belikan ummi buah delima yg ummi idam2kan tu...

ni la buah delima yg abi beli kat sogo tuk ummi...

Ummi pun sms abi, ckp dgn abi...kt SOGO ada jual buah delima...g la beli..mane tau rezki baby..leh dpt ummi makan...pd mulanya abi nk g lambat skit...sbb abi mase tu ngah mengecat..tp,disebabkan abi sygkan ummi dan syg ummi dlm perot ni..abi pun g...cian abi.. Abi sampai je SOGO,terus abi sms ummi...ada buah delima ni sebakul...huhhu...bunyi mcm perli ummi..hukhukhuk...balik keje tu ummi makan buah delima tu terus...ummi xtau pulak xleh makan biji dia...tp dah teringin sgt2...ummi kunyah ngan telan dgn biji2 dia...

gmbr ni ummi ambil sebelum ummi makan...huhuhu..

Apa2pun, terima kasih sgt kt abi sbb sudi belikan ummi buah delima tu...keesokkannya 19.05.2010 (Rabu) ummi check up kt Klinik Kesihatan, Balakong...cek Hb ummi...da naek...11.9..bln lepas 10.5...yeay~Ummi suke sgt2...alhamdulillah...pas tu,check heartbeat syg...sumenya ok...

No comments:

Post a Comment