Friday, April 22, 2011

Hari Jumaat yang indah.


Assalamualaikum...semua,

Bismillahirahmanirahim...mama mulakan sebagai pembuka bicara di pagi ini..Tetiba dtg mood mama nk mengupdate blog mama yg dah kian berhabuk...

Sedar x sedar anak mama da nk masuk 8 bulan xlame lg..syukur ke hadrat Illahi..kerana di anugerahkan ciptaan yang tidak ternilai buat daku sekeluarga..sesungguhnya kehadirannya menceriakan lg hubungan kami sekeluarga..

Huk2..perkembangan anak mama setakat ni da pandai merayap satu rumah..kalau mama xde dpn mata,da pandai carik mama sampai ke bilik..amzar2..kadang2 tergelak mama dibuatnya melihat telatah kamu...hik2..

Nk2 kalau nmpk mama pakai tudung..mula la kamu x keruan..pk mama nk tinggalkan kamu..syg2..mama xkan tinggalkan anak mama..jgn risau k syg..

Wednesday, April 6, 2011

Kehamilan mama yang kedua..

Actually,mama sendiri xtau nk ckp..bile mama dpt tau pasal ni..ye la,dalam keadaan mama yg x ready lg utk terima kehadiran anak mama yg no.2..mama rase xsedap badan,ada ketika mama rase mual..muntah..terdetik juga pd waktu tu "mama mengandung ke"..tp mama xlayan sgt perasaan tu..

Sampai la satu hari ni,pd tarikh 06/01/2011...mama rasa sakit sgt kt bahagian peranakan mama..mama sangkakan cik "P" nk dtg..setelah 3bln mama bersalin kan amzar..rupa2nya x..mama pun mcm biasa,pergi ke Klinik Suzana..Doktor Suzana pun tanya,cik "P" da dtg ke sejak bersalin ni?Mama pun jawab,xpenah lagi..ari tu ada jugak keluar darah skit..mama sangkakan cik "P"..doktor x cakap byk,doktor suh mama wat test urin..mase tu mmg mama x expect yg mama hamil..jd,mama pun buat je la mcm yg doktor suh..

Alangkah terkejutnya mama,test upt tu menunjukkan "dua line" merah yg terang...mama speechless..hanya airmata mama je yg dpt mama titiskan pd waktu tu..doktor ucapkan tahniah..tp mama tetap diam seribu bahasa...mama pun jawab,saya x bersedia lg...doktor pujuk mama..."rezki" alhamdulillah..pas ni rancang betul2 k..kesian kt badan awk..lg mama syahdu bile doktor ckp mcm tu...mama sedih bile tgk muke anak mama...tp mama kuatkan semangat,,utk teruskan kehamilan ni...mungkin ada hikmah disebalik pemberianNya kali ini..mudah2an..amin~