Friday, December 28, 2012

Jumaat terakhir bagi tahun 2012

Ok,seperti yang korang tahu..hari ni merupakan hari Jumaat yang terakhir untuk kita bagi tahun ni..suasana kt pejabat pun agak lengang sebab ramai yang amik cuti ujung tahun..


Pengasuh adik minta cuti..sebab nak balik kg,so kebetulan abahnye ada..nk masuk keje malam..so boleh la mintak tlg abah dia untuk jaga si adik ni sampai tengahari..mama minta la cik suami siap2kan anak dara dia ni..bekalkan susu sume..haa..p jgn salah sangka ek,tang ikat rambut ni..bukan abah dia yang wat..okeh?ihihihi...

nak dijadikan cerita..dak ni kan baru bangun..masuk2 je kereta..tgk kawan mama..aunty dee,terus meraung2..lame gile..sampai kat Aeon Cheras Selatan dia menjerit2..adeii...jenuh nak memujok kamu ni..dik ooi..sabo banyak2 je la mama ni..uhuhu..

ni pas mood dia da ok...da makan,baru la nk senyum meleret camni..lau x,uhuhu..jenuh le...



X lepas peluang..mesti main tepon opis mama..sabo je la..

Sudahnya,kepenatan..masuk2 kereta otw balik rumah..da tdo..Zzzzz.....ihihihi



Tuesday, December 25, 2012

Selamat Ulangtahun Perkahwinan Mak & Abah

Hari ni..cuti umum..kebetulan Krismas.So,pada hari ni jugak la mak dan abah telah disatukan sebagai suami dan isteri pada 25/12/1983..lame kan?huhu..mama pun da masuk 28 tahun da..banyak kenangan pahit,manis..dalam mengharungi rumahtangga.pe ntah lagi,dalam melayan kerenah kami lima beradik..nk2 mama kot..paling banyak beri masalah dalam keluarga.huhuhu..xmo cite..cukop adik beradik je tau..ehehe...BIARLAH RAHSIA...voley gtu?ahaha...



Dah2...entry ni bukan nk cite pasal mama yer anak2..p berbalik pada tajuk entry nih.Pape pun,mama ucapkan selamat ulangtahun ye mak dan abah. terima kasih kerana membesarkan kami 5 beradik..dalam keadaan apa jua skali pun..ketika susah dan senang...huhu,tibe2 rase nk nangis...adeiii...



So,sempena annivesary ni..atok a.k.a abah mama la yer..dia bg wit suh beli satay..so, mama..angah ayun,gan cik ya..pegi la Satay Willy kt Sg Ramal nun...mase sampai2 tuh..ramainye la. turn menunggu pun no.17..dengan sate daging xde..hmm,beli jugak la..sbb abah mama da suh beli..


nak jugak tayang muke..huhu,lame gile tgu giliran beli sate



Ni la di antara menu yang kami anak beranak beli...


kek ni..mak mama request..hohoho,p yg pilih kek ni..tau sape?anak mama...AMZAR...wahh,kelas anak mama...ehehe

kebetulan jugak..pada masa yang sama,nenek tdo umah mak mama..so,sebelum dia nk balik johor..kami jamu la skali...sekali sekala kan..nk seronok kan hati orang tua ^_^


haa..tu dia,nganga baek punya..jgn marah nek..gurau je...hik2..yg sorang tu 
kusyuk sgt...


owhhh..sila abaikan mulot mama yg sedang asik menjamu tekak..kakaka..burok benor...

Akhir sekali...semoga rumahtangga yang dibina akan berkekalan..biar perit dan susah macam mana skalipun..SABAR,itu lah kunci dalam sebuah MAHLIGAI PERKAHWINAN...


eh2..tengah2 nk potong kek..ada pulok yg tepon..kikikiki....




Sunday, December 16, 2012

Kek butter

Hari ni..mama tibe2 rase nk membaking..lama jugak rasenya da x membaking nih..skali tgk kawan fb mama upload gambar kek..terus mama nk wat jugak kek Butter nih...ehhee..p version yg di marblekan..voley x?ehehehe...

Actually,resipi nak wat kek ni..same je.Orang panggil KEK BUTTER..p kek ni la yang menjadi kesukaan kami adik-beradik mase kecik2 dulu...asal mak buat..mesti abis...LICIN...ehehe
Sebelum masak...tabur choc chip.....

tadaa...ni la hasilnya selepas 60 minit..bakar dengan suhu 150'c....